lördag 30 november 2013

Bildmålarna

Bildmålarna har ett DT-call just nu och jag tänkte att det vore superkul! Deras stämplar är superfina och lättmålade, ääääälskar deras texter och papperna är urgulliga och så välarbetade.

Ska man söka till ett DT-call så vill man ju göra något lite extra, att det ska bli så bra som möjligt liksom. Så jag klurade i ett par dagar innan jag bestämde mig för vad jag ville göra...


Det bidde ett almanacks-kort inför nya året som snart är här:

Jag plockade fram lite fina papper från bildmålarna som jag lyckats få mina tassar på. Bara älskar dessa två blåa papper, som egentligen är julpapper, men jag tycker de är så fina så de funkar att ha året om :)

Jag hade några ramar från IKEA som stod undanställda så jag plockade fram en av dem och skapade mitt kort till att passa i ramen.



 Söta Mimosa på den vackra hästen! Ett kallblod, det ser ju alla! Och eftersom både dottern och jag är hästtokiga och älskar både lektionerna på ridskolan och skogsturerna tillsammans varje vecka så var ju valet av stämpel till det här projektet lätt!

Motivet har jag färglagt med mina Prisma-pennor, tycker det blir så himla mjukt och fint resultat. Fast jag tycker det är supersvårt att fota motiven så de blir rättvisa i färgerna. Mimosa har fått lite glitter på sina vingar.



 Söta granar som dekoration, två med glitter och en med Glossy på.




Den här stämpeln passade in så klockrent! Tänk att varje dag mötas av detta budskap, härligt!



 Några små stjärnor som dekoration i övre hörnet, även dem med Glossy på sig. Kanske lägger jag till lite blingstenar oxå...



Själva almanacksbladen har jag fäst på en utstansad ram som jag strött lite Frantage embossingpulver över. Och så fäste jag det hela med 3D-kuddar för att få lite volym på det hela.




Ja det var mitt alster det, nu gäller det bara att hålla tummarna för att jag kniper en plats oxå!

2 kommentarer:

  1. Så fin jule bilde. Tusen takk for du deltar hos Kort' O Mania. Lykke til klem fra Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Denne kalenderen var bare så nydelig!
    Tenk å ha den å se på hver dag ♥
    Nydelige detaljer, og flotte farger :)
    Tusen takk for at du søkte på vår DT Call ♥
    KLemmer fra Maya

    SvaraRadera