fredag 1 november 2013

Julkort med ny kortvikning

Jag har varit på träff i helgen, träffade gamla vänner, fick några nya och fick faktiskt en del pysslat oxå :)


Jag passade på att prova flera nya kortvikningar som jag inte gjort förut så jag passade på att vara med på en utmaning med ett av korten. Just den här utmaningen gick ut på att man skulle göra ett kort i bara två färger. Färgerna lottades ut genom att dra lappar ur en burk. Jag hade turen att få vit och brun! Värre var det för tjejen som fick lila och rött!

 Det blev en variant på Ram-kort som jag är så förtjust i, dock var det här mycket lättare att vika till. Och inte alls lika mycket mäta :)

Basen i vit cardstock och mönstrat papper från ljusaste brun till mörkbrunt fick det bli.



 Lite blandade blommor från byrålådan och ett par utstansade bladslingor som dekoration i yttre hörnet.



 Och som motvikt hade jag samma blommor i det nedre hörnet oxå. Och den fina biljettstämpeln från Roxstamps.



Kanten av söta hjärtan fick jag genom att använda en kantstans från Martha Stewart. Himla fint mönster tycker jag!


Jag hade supertur och vann den här utmaningen och fick två finfina 
stämplar från bildmålarna! Så nu blir det till att färglägga stämpelmotiv i veckan :)

5 kommentarer:

  1. Jättefint kort ... när jag ser dina julkort får jag lite dåligt samvete... har inte börjat än...men snart
    samma sak vare år ..i sista sekunden...
    kul att kika in hos dig..
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Detta kort är verkligen underbart vackert och jag har ju fått äran att se detta "live" också!!!

    Önskar dig en bra helg, vännen!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Ett underbart kort!!! Som jag dessutom hade turen att se live :) Så glad för det, fär det är sååå fint!!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. så duktig du är, kortet är helt ljuvligt! Har du lust att dela med dig av kortvikningen? Det är alltid roligt att prova något nytt

    SvaraRadera