lördag 26 mars 2011

Ny kortvikning

Jag är ju inte världens snabbaste att hoppa på nya vikningar och trender... Minns när stafflikorten började dyka upp, tror jag var sist i pysselsverige med att testa den, hihi...

Så när jag de senaste dagarna under mina surfrundor såg den här nya vikningen, - stjärnkort - lite överallt så bestämde jag mig för att denna gången ska jag inte vara sist i Sverige med att testa, hahaha!! Det var riktigt roligt och en speciellt svårt heller... Jag visade det här hos Pysseltagen i torsdag, men kanske har du inte sett den?

Här kommer videon där jag visar hur jag gjort:





Och här kommer bilderna på det färdiga kortet:


Ganska annorlunda, eller hur?

Kortbasen är svagt beige och så har jag använt 2 av de nya papperna från Prima och Bo Bunny, såååååå fina!! Å så lite spets runt kanten...




Fjärilen är Martha Stewart och jag har stansat ut två stycken och limmat dem på varandra. Några pärlpluttar i mitten och så var den dekorationer klar :)

Runt den söta lilla stämpeln som jag stämplat i hörnen fick det oxå bli några pluttar, och själva tulpanen har jag målat med lite Smooch så den skimrar så fint så.



Så  här ser kortet ut när man öppnat det...



En av de nya stämplarna från Rox Stamps och jag tycker den är så fin.




 Lite blommor så klart! Minirosor och små tulpaner fastlimmade på några bitar spets.



Och så den sista bilden där jag stämplat med ytterligare en stämpel från Rox Stamps. Tycker att just den här stämpeln säger allt om vårt pyssel och skapande, hihi...

Nu tror jag att jag ska sätta mig i soffan med en bok och chokladglass :)


23 kommentarer:

  1. Wow, vilket läckert kort!! Jag har mycket kvar att lära... Och vilken rolig stämpel (Roligare än ett mail), vill ha... Hoppas chokladglassen smakade gott :)

    SvaraRadera
  2. Ditt kort är otroligt fint!
    Och vet du- det var inte bara du som hakade på stafflikorten "sent"- det gjorde jag också. :-D
    Har nog inte ens visat mitt första än, kom jag på.

    Tack för dina ljuvliga tutorials!

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Underbart kort! Jag älskar färgerna och den rosa spetsen. Härliga texttämplar!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Vilken inspiration du delar med dig av tack snälla:) Kortet är supersnyggt och jag gillar det massor blev sugen att prova på att göra ett själv:)
    Å har du också varit vaken i natt vad tokigt ja då vet du precis hur det känns!!!
    Tack för att du tycker att jag spenderat sovtiden på ett bra sätt när jag inte kunde sova du är jo så himla gullig:)
    Önskar dig också en riktig trevlig och skön söndag:) Kramar från Lilla Pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kort, jättesnyggt. Bra film, har suttit här med en kopp kaffe och tittat på den. Tummen upp! Ps. Jag är verkligen sen på nyheter. Ds Kram Gertrud

    SvaraRadera
  6. Sååå vackert kort och tusen tack för både inspiratinen och filmen :D Du e bäst!

    SvaraRadera
  7. TACK SNÄLLA du är så himla snäll och gullig med dina ord hos mig:) Blir jätteglad och är jättetacksam:)

    Hoppas att du får en toppen måndag och vecka:) Ha det bäst och kramar från lilla Inger:)

    SvaraRadera
  8. Hej här sitter jag blåslagen och dan.....slog nämnligen i backen när jag såg ditt HELT FANTASTISKA kort.
    Så jäkla imponerande.

    Tack för underbar inspiration!

    Kram Cathrin

    SvaraRadera
  9. Åååååh vilket underbart kort! Det ser svårt ut att vika det där. Jag måste kolla på videon och se hur du har gjort.

    Ha det bra!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  10. Helt underbart!! Jag måste testa! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart kort!!! Och den där stämpeln om mail var ju bara för bra!

    SvaraRadera
  12. Men du... kistmall??? Nu blev det blankt i mitt huvud?!

    SvaraRadera
  13. Jättevackert! Blir så inspirerad!

    SvaraRadera
  14. Fantastic! Great tutorial. Looks very fresh and very neat!

    SvaraRadera
  15. Your tutorial is great and so easy to follow. I really love your work and have added my name as a follower. Thank you for the inspiration.
    Best Wishes JoZarty

    SvaraRadera
  16. Don't understand a word your wrote or said but love what I see. Have to find out how to translate but thats for later. love your site and became a follower.

    SvaraRadera
  17. Hei!
    Lekkert stjernekort, flott med blondene rundt kantene (fin idè)

    klem Gry

    SvaraRadera
  18. Så himla snyggt! Använde denna tutorial idag när jag gjorde mitt första stjärnkort :) Men jag undrar - är det glossy accent du använder som lim till blommorna?

    SvaraRadera
  19. har du mått på dekorations tianglarna och rektanglarna får aldrig till det så det blir fint som dina

    SvaraRadera
  20. What an absolutely beautiful card. It has been some time since you posted this but I do hope you see my comments. I was mesmerised watching you video and watched with wonderment. Truly amazing. I was hoping to find the measurements for this on you blog but I cannot find them. I am hoping that you would be able to add the measurement onto this or a new post. I don’t have you skill but I would love to try this. Thank you for having the Translate service on you blog, it is much appreciated. You are obviously a very talented lady and I look forward to looking around your blog. Many thanks and take care.

    SvaraRadera