lördag 5 mars 2011

Vinnande alster!

Förra lördagen hade vi OscarsScrappen här, sååå lyckad träff!!

Massa goa tjejer och en kille (!) som pysslade tillsammans. Pysseltagen och RoxStamp var på besök så shopping blev det ju en hel del av oxå, hihi... Och så tävlingar och utmaningar!

Jag hade ju den stoooora turen att vinna kittävlingen i år! Gissa om jag blev glad!! Massa fina saker i vinstpotten, titta bara:







Och så här såg kitet ut som vi alla fick att jobba med:

Det var ju ganska långt från de färger som jag själv brukar välja att skapa med så för mig blev det en rejäl utmaning och jag kan säga att det tog mig i stort sett hela dagen att få ihop mitt alster!! Men det var det ju värt!! Tävlingsreglerna var: Du måste använda allt i kitet (åtminstone vissa en bit av allt) och utöver det skulle man lägga till: något runt, 3 blommor och 2 blad.


Och så här blev då mitt vinnande alster:

 Jag hade packat med mig lite roliga foton och valde det här på min goa sambo och min dotter. Det tog mig lååååång tid att komma igång och jag visste inte riktigt hur jag skulle få in all cardstock som fanns i paketet, men efter lite funderande, lite runtflyttande av dekorationer och limmande så var allt på plats!



 Mina favoritblommor justnu! Brukar du titta in här vet du att dessa godingar har varit med på många alster den senaste tiden :)

I en av mina klipp visar jag hur jag gör den. Här hittar ni den.



 Det lilla minikuvertet har jag färgat in med Tim Holtz nya Distress Stain. Såååå rolig att jobba med!!


 Fågelburen är en jag riktigt nöjd med, den har fått en rejäl behandling som säkert tog en timme, hihi...



 Å så en bild på den söta lilla pippin. Den är målad med Crackle Paint.


Nu är det ju så att det är inte alltid man blir nöjd när man scrappar. Jag brukar inte vara sån men med den här LO:n kände jag att det inte var riktigt bra.

Så för någon dag sedan satte jag tänderna i den igen, hahaha!!!

 Jag har använt en kantstans runt hela det lila pappret och sedan fäst det på ett vitt cardstock, mycket bättre!!



 Dessutom la jag till en rubrik, "Oklädda modeller", tyckte det passade ganska bra eftersom dottern är i nattlinnet och sambon sitter i sin morgonfleece.



På fågeln har jag plockat bort vingen och gett den ett öga istället.

Nu är jag till freds med LO:n och kommer plocka in den i ett av mina album!

Tjingeling!
BellaMio

12 kommentarer:

  1. Det är en riktig BellaMio LO! Jättesnygg med många läckra detaljer, precis som vanligt. Ha det gott, kram Gertrud

    SvaraRadera
  2. WOW! Jag blir alldeles mållös, du är så duktig! Som scrapbookingens NHL-stjärna nr 1 !!
    Jag blir så inspirerad, men har inte en suck att få till något dylikt. Men om man har något att sträva efter så blir man ju duktigare och duktigare, så tack för det!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Superfina, båda två - men jag gillade nr 2 bäst, det blev så fint med titeln och den stansade kanten. Vad hade du gjort med fågelburen som glittrade så fint? Gillade pyttebokstäverna också...kanske måste köpa såna... ;-)

    SvaraRadera
  4. Den va fin innan men den blev faktiskt bättre.
    Tack för hälsningen i bloggen : )

    SvaraRadera
  5. Åh vad du kan skapa! Helt förtrollande vackert!

    SvaraRadera
  6. Underbar redan som vinnare! Sen fixade du och trixade och den blev ännu mer underbar. WOW!

    SvaraRadera
  7. Grattis och fy vad duktigt gjort, så snyggt när man har press. Du kan va hur mallig du vill. Jättefint.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  8. Grattis !
    Himla snyggt, förstår att du vann :O)

    //Ywonne

    SvaraRadera
  9. Den var mycket trevlig innan, men med kanten stansad blev den ju jätte bra! ;)

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten, den var du värd! Jättefin LO och den blev faktiskt ännu finare med dina modifieringar.

    SvaraRadera
  11. Vilken fantastisk LO! Stort grattis!

    SvaraRadera