fredag 15 november 2013

Det bidde en ljuspåse!

Just nu är jag väldigt inne på Decoupage. Det är så himla skoj och det blir så fina julklappar :)

När jag satt och bläddrade i en inredningstidning (urgammal!) i ett väntrum för någon vecka sedan fick jag syn på en ljuspåse. Den var superfin och såg inte alldeles för svår ut att göra heller. Så idag tänkte jag visa hur min alldeles egna ljuspåse blev som jag knåpat ihop :)



 Jag är såååå nöjd kan jag säga!!

Jag hade lite lakansväv liggande i ett skåp så jag sydde helt enkelt två små påsar som jag sen sydde ihop med varandra. Och sist sydde jag fast den söta spetsen på kanten.



 Sen var det bara att plocka fram lite roliga servetter, decoupagelim och pensel och sätta igång!

Om man har mycket lim på penseln och penslar försiktigt inifrån motivet och ut mot kanterna så är risken mindre att man förstör servetten.



På motsatt sida av servetten stämplade jag de här fina raderna, tyckte de passade bra till och så är de så vackra!

Igår satt jag vid min symaskin och knåpade ihop ytterligare 3 påsar så idag blir det decoupage för hela slanten!!


Material:
Lakansväv
Spets
Servett 
Decoupagelim
Stämpel -  Det vackraste - Inkido
Archival Inkpad - Potting Soil



Har ni börjat med julklappstillverkningen ännu?



1 kommentar:

  1. Verkligen fin påse!
    Du sätter alltså dit motivet efter att du sytt påsen??
    Ha en fin helg
    // Inga

    SvaraRadera