fredag 6 december 2013

En liten blomma...

Runt jul är det många man vill ge en liten present, fröknar i skolan och ledare i olika föreningar och man vill ha med sen in liten sak när man går bort och umgås med andra familjer. Kanske en liten blomma till värdinnan på julafton...

Jag har gjort små söta blomkrukor med ett litet arrangemang i som passar perfekt att ge bort!


Jag började med att ta bort ettiketerna och diska burkarna noga. Ville ju inte få någon lukt, och så ville jag ju att färgen skulle fästa på burken.

Sen målade jag dem vita med akrylfärg. Jag fick måla 3 lager för att det skulle täcka, men färgen torkar ju ganska snabbt så det gick fort ändå.



Jag använde mig av de fina servetterna som finns i butiken och decoupagelim för att dekorera burkarna.

Ett grått sidenband med en rosett knöt jag runt själva burken.



 Burk nr: 2 fick även den ett sidenband och ett tomtemotiv.



 Och den sista burken fick vackra julblommor.




Först har jag lagt ett lager mossa (perfekt att kombinera en promenad i skogen med mitt pysslande, hihi) i burken, sen en kakservett och så lite mossa till.

Sen har jag dekorerat med fina filtblommor och en pärlpinn.



En vacker trätag som jag först målat vit, sen stämplat med svagt grå färg och sist God Jul-texten med svart dyna. Jag knöt fast tag:en med en bit snöre runt burken.

Vips så var jag färdig och mitt köksfönster har fått nya fina blommor!



 Vi har katter i familjen och de äter som hästar, så det blir en tom burk varje dag. Från och med nu ska jag aldrig slänga en ända burk!! Man behöver ju inte köra krukor till blommor varenda gång, pennställ, nåldynor eller varför inte till förvaring i pysselrummet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar