tisdag 26 mars 2013

Tävlingsbidrag!

Det var evigheter sen jag skickade in ett bidrag till någon tävling, men häromdagen var vi några kompisar som bestämde oss för att skapa till en tävling.

Det var inte alldeles enkelt kan jag säga för det verkar inte vara så himla mycket tävlingar bland företag och pysselbloggar längre. Men efter en stunds surfande hittade vi en tävling som passade oss alla.

En bingotävling hos Annette Phillip Design och att priset dessutom var hennes urläckra papper gjorde ju verkligen inte saken sämre!

Sagt och gjort, flitens lampa lös och jag fick ihop en LO som jag blev nöjd med :)

Raden jag valde skulle innehålla:
Nål/pin
Bokstäver
Stickles/glitterlim
Utstansad kant



Stansade ut en kant runt hela det mönstrade pappret och så målade jag ett tunt lager vitt i mitten på pappret för att tona ner bakgrunden lite där fotot skulle vara.


Fotot stansade jag ut runt och sydde runt, runt ett par varv med symaskinen. Sydde även runt det mönstrade pappret.

Lite bling över sömmen och på swirlen som oxå fått Stickles på sig, fast det syns ju inte på fotot :(

Blommdekorationen på hjärtat är en pin som jag klippt av nålen på och limmat fast på en 3D-kudde innan jag limmade det på LO:n.



 En söt nål med ett organzaband hängandes.



 Å så bokstäver, de rosa/aprikosa fick ett lager med Glossy Accents. Under bokstäverna limmade jag fast lite ostväv oxå.


Så nu håller jag tummarna för de där papperna var verkligen sååååå läckra!!


1 kommentar: