torsdag 28 mars 2013

Grattiskort

Jag har många vänner och släktingar som fyller år nu på våren så det går ju åt en del grattiskort. Och nu när jag äntligen är igång igen så är det lika bra att skapa för glatta livet :)

Tänkte visa det senaste som jag gjort:

Ganska mjuka milda toner, vit cardstock och ett mönstrat papper från Pion Design fick bli basen på mitt kort.

Jag har använt en söt liten flicka från klipparket Flower Girls - Sagen Vintage Design, stansade ut den med nya spellbinderdiesen och färgade in kanterna lite grann. Gillar de här klipparken, att det är liiite färg med på bilderna...



Å så den superfiiiiiina stämpeln från Prima:) Blev kär i den direkt! 



Vimpeln från Joy Craft som jag stansade ut i ett matchande spillpapper med små blommor på och så en liten pärla i mitten.

Bakom alltihopa kan man se att jag använt kakservett i botten.



Det läckra veckade bandet (slut i vitt, men det finns många andra fina färger) passade bra till och bokstäver från Prima fick bli det sista innan kortet var klart.


3 kommentarer:

  1. Så fint och romantiskt kort du skapat... Gillar din nya dies och hur du satt de söta blommorna vid vimplarna. Önskar dig GLAD PÅSK! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort!
    Har också släkt och vänner som fyller år - blev väldigt inspirerad av vimplarna och blommorna.
    Blir nog liftvarning p det!

    Önskar dig en skön påsk

    SvaraRadera