torsdag 21 mars 2013

En liten påsk-ask

Nu är det ju inte så himla långt kvar till påsk, så ddag tänkte jag visa en liten påsk-ask som jag knåpade ihop i helgen :)


Precis som förra veckan har jag använt mig av en spellbinders-die (Golden labels 4), men den här gången för att utsmycka min ask.

Jag började med att vika en ask, på precis samma sätt som jag alltid gör, efter det stansade jag ut två spellbinder-ovaler och embossade dem. Stansade även ut två i ovaler i storleken mindre i mönstrat papper.

Sen var det bara att montera botten av asken på en oval och toppen på den andra och sätta ihop asken :)



Å från ett lite lägre perspektiv.

Som ni ser på bilden är stark tejp eller lim att rekommendera ;)



Jag valde en söt liten kyckling från ett Pion Design-ark (ett gammalt ark, tror det är från förra året) en fjäril som jag klippt ut från en spillbit och en vit fjäder att dekorera min ask med.



Å så blommor så klart!!!

En av de fina rosorna valde jag att sätta i en kapsyl, lite mönstrat papper i botten, tjockt lager med Glossy Accent och sist rosen.

En pyttig liten fjäril, några rosenknoppar och lite gröna blad, sen var min lilla ask klar!


Må så gott scrapvänner!

3 kommentarer:

  1. Vilken söt ask! Härliga färgval och jag gillar din placering av blommor och fjärilen. :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Den är ännu vackrare i verkligheten, och lite mer lila i sina papper än här.
    Helt underbar, precis som du. :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Smyger runt här på natten till påskafton... Njuter av dina härligt inspirerande alster.

    Passar på att önska dig en riktigt skön helg med nära och kära ♥

    SvaraRadera