söndag 17 mars 2013

Nya spellisar :)

Pysseltagen fick i veckan hem nya spellisar och här om dagen fick jag hem ett paket med flera stycken av dem, hihi...

Och det riktigt kliade i fingrarna att börja skapa med dem :)

Med de här nya spellisarna kan man nämligen embossa den delen som blir över när man stansar ut den form man egentligen är ute efter. Det blir en fiiiin kant som är lite förhöjd och på sina ställen även ett vackert mönster.

Den dies jag använt till det här kortet heter Opulent ovals.



På det här fotot ser man tydligare hur fin kanten blir när man stansat ut och sen embossat med den mjuka mattan.

Den bruna ramen och den vita ovalen är utstansade med samma dies i storlekarna mindre. Det är det jag älskar med spellbinders, genomtänkt och allt passar med varandra!

Stämpeln är från RoxStamps och den har jag stämplat och embossat.




 Vita enkla blommor med Nellie Snellen-puncharna och så lite bling.



Bladslingan som är på varje sida är oxå en ny dies - Flower and Flourish - Crafts Too. Jag har blingat dem med Stickles - Frosted Lace efter att jag limmat fast dem på kortet.



Och när man öppnar kortet så ser det ut så här. Jag hann inte med att limma dit något lite ruta där hälsningen kan få plats, men det blir nog på den vita delen tror jag :)

Tittar man noga på bilden nu så ser man hur den fina utstansade kanten på framsidan blir...



Misstänker att det blir många kort med mina nya älsklingar här i bloggen fram över :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar