fredag 8 februari 2013

Cool dies

Idag tänkte jag visa ett kort jag gjort till en hästtjej...

 Men grejen med kortet är egentligen diesen. För ett tag sedan fick jag en fråga på mailen om en dies från Marianne Design. Jag hade inte diesen själv så jag fick surfa runt lite och jag kan säga att jag blev fast direkt! Så nu bor just en sån här dies hos mig oxå :)



 Så här blev då mitt lilla kort :)

Vit cardstock som bas, mönstrat papper från en spillbit (Maja Design), kakservett och en etikett utgör själva kortet.



 Visst är den läcker den här diesen?

Om man väljer att embossa den i maskinen efter att man stansat ut den så blir den så här fin, sen har jag även färgat in kanterna lite grann. Jag valde att stansa ut 3 böcker och limma fast dem på varandra, sen böjde jag till sidorna lite och gav dem "hundöron" för att förstärka den slitna looken.

Jag skrev ut texten från den kära barnvisan på datorn innan jag stansade ut, sen stämplade jag den lilla Magnolia-hästen (mini-world-motiven passar perfekt!) och färglade med Copics. Det var lite klurigt att få till de rätta färgerna då "min sköte-häst" egentligen är med mörkt rödbrun med kolsvart man. Men det här får duga :)

Sist stämplade jag dit ett par swirlar med svag färg.



 En tag från spillbitslådan (Maja Design igen) med en snutt band i stack jag ner bland boksidorna.



 Den fina etiketten som jag rundat hörnen på och monterat på en bit vit cardstock.

Jag har även sytt en kant runt kortet med sicksack söm på symaskinen. Enkelt och himla snyggt :)



Titeln på kortet skrev jag oxå ut på datorn och sen stansade jag ut den med banner-diesen från Tim Holtz. Färgade in och veckade den lite innan jag limade fast den på kortet.

En bit spets fick plats under boken och sist men absolut inte minst, de viktiga blomstren :)


Jag kommer helt klart att hålla mig uppdaterad på dies-marknaden i fortsättningen, det är långt ifrån alla dies som jag faktiskt förstår hur de ska användas på bästa sätt!


2 kommentarer:

  1. Vilket superfint kort!!! Så gulligt med den lilla hästen i boken. En die som kan vara bra till mycket :)
    Allt är så fint, och bra kombinerat.
    Hoppas du får en trevlig helg.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket underbart kort! Och diesen blev jag tokkär i! Var kan jag få tag i en sådan?
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera