torsdag 14 februari 2013

Cirkel-kort

Ja eller nåt i den stilen i alla fall :)

Hittade en beskrivning (Här hittar ni beskrivningen) på de där fina trappkorten men det här kortet var gjort som en halvcirkel oxå, lite klurigt men himla kul att göra.

Å så tycker jag nog att resultatet blir fint :)

 Det klurigaste var att ha lika tunga dekorationer på båda sidorna så kortet stod rakt, hihi...



Jag använde en bild från Sagen Vintage Design och stansade ut en ram i vit cardstock (med min nya favoritdies från Spellbinders, slut igen i shoppen men kommer säkert hem igen). Det som är toppen är att ovalerna från spellbinders passar ganska bra till om man vill stansa ut ex. en bild att ha inuti. Sånt gillar jag!

Jag har embossat den vita ovalen oxå och färgat in svagt med Milled Lavender innan jag klistrade dit bilden.



Blommor, rosor och en fin swirl.



 Jag gjorde mig en egen biljett genom att stämpla Tims fina Post Card-stämpel och sedan svagt färga även här med Milled Lavender.

En söt charm var det sista som behövdes för att "tippa över" kortet :)



 Sist stämplade jag en fjäril och embossade den med Clear-pulver. Färgade in den i två lila nyanser och strök lite Stickles över alltihopa.


Himla roligt och annorlunda kort att göra så är du sugen på något 
nytt tycker jag absolut att du ska prova!


2 kommentarer:

  1. Gud vilket vackert kort!! Kan tänka mig att det måste varit lite klurigt att få kortet att stå rakt.. Men du har ju lyckats super bra!
    Kram Sophie

    SvaraRadera