tisdag 21 augusti 2012

Manligt

Idag har jag ett "manligt" kort att bjuda på:
 :)

Grattiskort i en mer sliten/gammal look med den eleganta mannen.



 Mannen är stämplad med brun dyna och embossad.

Jag har oxå stämplat flera gånger med en kaffefläcksstämpel, även den med brun dyna.



 Grattis med stickers och så har jag använt ett glacerat papper från Tim Holtz där jag sytt runt kanten med en enkel raksöm.



Å så några kugghjul som dekoration. 

Jag har stansat ut kugghjulen i krympplast, hällt på embossingpulver och sen värmt med fönen. Sedan snabbt som attan innan pulvret svalnat har jag stämplat med en stämpel på för att få lite mönster på kugghjulen. En enkel och himla läcker metod att göra egna dekorationer på.



4 kommentarer:

  1. Snyggt kort idag också!....bra tips med kugghjulen!!!
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. How wonderfully strong and vintage! Thanks Bella for another brilliant idea.

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort! Du lyckas alltid göra så bra kort till män. Bra tips med kugghjulen. Jag har länge tänkt göra dekorationer av krympplast, och efter lite inspiration här så kanske jag tar tag i det. Tack.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilket läckert kort! Det är så svårt att göra kort till män!
    Som sagt du gör alltid så fina saker=)
    Kram Sophie

    SvaraRadera