söndag 22 april 2012

Jag har lekt fröken, hihi!

Mitt äldsta barn har flickvän sedan någon månad tillbaka, en härlig, go tjej.

För ett tag sedan kom hon ut till mig där jag satt vid datorn och sa: -Jag ville bara säga att jag tycker alla saker du scrappar är så fina! Du är verkligen duktigt och det är så himla snyggt." Jag blev så klart alldeles paff och väldigt glad!! Vi pratade länge och det visade sig att inte bara hon utan flera stycken av hennes kompisar scrappade litegrann, mest enkla layouter till albumen. En av mammorna följde till och med mig på YouTube!! Ja jösses sig jag bara, stan är verkligen liten :)

Hur som, jag lovade att vi skulle pyssla en dag och nu har vi oxå gjort det!! Hennes mamma skulle fylla jämt och hon ville göra ett kort till henne.

Sonen skulle så klart vara med oxå, han har ju scrappat tidigare så han var lite mallig :) Och ja, skulle han vara med så ville ju lillsnorpan vara med!!

Efter hur mycket diskuterande och velande och klurande och pratande som helst så enades R och J till slut om att de ville göra ett kuvertkort. Phu, sen började velandet med att välja papper...


Efter 1 timme hade de äntligen bestämt kortmodell och papper!!!


Och så å här blev deras fina alster:

J valde ljuva papper och fick lära sig många tekniker, med att riva och färga in kanter, embossa och lacka med 3D-lack. Något så basic som skärmaskinen och hur stansar funkar. Hon var superduktig.



 Man öppnar toppen på J:s kort och då sitter den största fjärilen kvar på 3D-kuddar.



 Ganska enkelt på insidan. Men om man tittar noga så ser man att hon har embossat fjärilar med clearpulver under pappersfjärilen.



 Och det här är sonen R:s kort. Han har en lite coolare stil enligt honom själv ;)

Han har stansat ut trädet i grungepaper och embossat det med svart distresspulver så ytan på trädet är alldeles rugglig.

Sen har han själv blandat ett par olika pulver till texten och sedan embossat den. Under texten har han använt en tegelvägg-mask och målat med en skimrande färg.

Håller med honom, det är ett coolt kort!



 Och så här när man öppnat det.

Gillar verkligen kråkan i trädet!!



 Dottern T skapade en LO och ett kort och snabb är hon oxå!!

Hon såg när jag visade de andra hur tegelmasken funkade så hon satte igång att skapa en hel bakgrund. Foto, blommor och massor med glitterlim så var hon klar.



Å så gjorde hon ett kort till sin bror oxå :)

Och bara äääälskar att måla med mina Copics. De är ju såååå mycket bättre än hennes tuschpennor. Nähä?

Ja det här var det vi hann med, och det tog oss nästan 5 timmar!!! Jodå, och jag som tycker att jag är en långsam scrappare, hihi... Inte nu längre!!





12 kommentarer:

  1. Men OJ vad duktiga dom är allihopa :D Så roligt med en pysseldag med barnen.. *ler*

    SvaraRadera
  2. ÅÅH WOOW WOOW vilka underbart härliga alster ungdomarna gjort, ni måste ju haft det riktigt mysigt under tiden ni skapade, superfina blev dom allihopa :)

    KRAMIZ MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Hold helt op hvor er I dygtige - det er så fantastisk at der er så meget kreativitet i børn, som uden problemer bliver til mesterværker på papir. Godt gået "unger" :-D. Mange scraphilsner Caia

    SvaraRadera
  4. Vilken familj!!!
    Underbara alster, gillar tegelstenarna på LO:n massor.
    Ett gäng att vara stolt över!!!!

    SvaraRadera
  5. Åh så fina alster dem skapade, så duktiga, syns att dem fått mammagenen ;)

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilka underbara alster de har gjort
    Kra

    SvaraRadera
  7. Visst är det roligt när omgivningen vill vara med och pyssla. Så fint det blev.

    SvaraRadera
  8. Så fina alster. Jag gillar faktiskt Ts lo väldigt mycket. Kanske jag liftar den!

    SvaraRadera
  9. Oj vad kreativa ni varit, jätte fina kort & LO.
    Fast De har en duktig lärare också ;-)

    SvaraRadera
  10. Å så mycket fint! Tycker du hann med massor!! Å grattis till din nyya mobil åxå... ;-) Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fina kort och vilken fin LO! Jag tror att skapandet ligger i generna! ;)

    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Det är vansinnigt roligt att skapa tillsammans med barn/ungdomar! Det tar lika vansinnigt lång tid, särskilt när man har med sej såna som är noga med allt de gör (jag har en sån i bekantskapskretsen. Det tog henne typ 3-4 timmar att göra en namnskylt till en häst.... och då var det bara namnet, inte födelseår och härstamning och sånt.. *S*)

    Jojo. Som sagt var. Det är KUL!!! Och resultatet hos dej var ju helt enastående! Fina grejor!!!!

    SvaraRadera