söndag 4 oktober 2009

Tävlingsalster

Det var ju WCMD (World Card Making Day) i går och Inkido har två härliga korttävlingar med anledning till det.

Det känns som det var evigheter sedan jag gjorde några alster till någon tävling så jag tyckte det var dax nu!

Den första tävlingen är att man ska ska ett kort efter den här skissen:


Man fick bara använda Inkidos papper och stämplar (och det är inte så bara för de är verkligen urläckra!) och var lite sugen på att använda alla de läckra julpapprena som jag köpt.



Som ni ser så har jag vänt på skissen ett kvarts varv. Jag fick en idé direkt när jag såg skissen och då passade det så bra att vända på den. Jag ville så gärna använda min finfiiiina pepparkaksstämpel, visst är den läcker!

I botten har jag använt det gröna granpappret, och ovanpå det det bruna granpappret, tyckte det blev en liten rolig effekt. Sen lite rött papper så klart, ett måste på julkortet ju :)



En helläcker Ängelcharm tyckte jag passade så bra till, och vackert band så klart. Jag har rivit bort bitar på mönsterpapprena och lagt lite av det där läckra crispybandet under. Rivna kanter har jag visst lyckats med oxå :)

Tyvärr hann jag inte med att göra någon läcker insida till det här kortet innan solen försvann med ljuset som fotograferingen behöver...

Tävling nr 2:

I den här tävlingen var utmaningen att man skulle göra ett kort med "clear" inslag t ex OH, fönster, see through. Även här var det stämplar och mönsterpapper från Inkido som gällde.

Detta fastnade jag för direkt! En superkul utmaning och man fick lov att göra något annorlunda, ME LIKE.

Så här blev i alla fall mitt bidrag:

Många roliga detaljer och massa skoj att göra kortet :) Jag har använd Röd CS som stomme och det coola Jul 24:12 pappret i vitt. På kortet kan man ju inte se det, men i cirkeln sitter en bit OH-plast.

Ett organzaband med en Ängelcharm fick följa med även på det här kortet, täcker verkligen om änglar, speciellt tycker jag att de hör julen till. Två vackra pins fick oxå pryda kortet.


Här är en närbild på det som finns innanför plasten. En liten tag som jag gått lös på med mina distresser och även ruggat kanten på. Jag har maskat in texten från stämpeln "jultag" och sist knutit fast ett brunt band.

Jag har kletat glitterlim på små akryldroppar och låtit det torka (det tog evigheter, tro mej!) och först var tanken att det skulle bli ett shakerkort, men si akryldropparna var alldeles förstora för att rulla omkring där inne. Så jag limmade helt enkelt fast dem istället :). Och jag tycker det blev superfint! Trots den långa torktiden kommer jag definitivt göra såna små dekorationer fler gånger...

Blommor var jag ju tvungen att ha med, så det fick bli en julros och några små röda julstjärnor också. Jag har droppat lite Glossy Accent på dem för att ge en liten extra effekt :)
Och så insidan:
På vänstersidan är det tänkt att man kan sätta ett foto, det är ju så poppis till jul att skicka med ett kort på barnen i tomtekläder. Och så några små rader i den vita rutan till höger.


En liten närbild på bandet som jag fäst under fyrkanten, och så kanten som jag gjort med den fiiiina nya punchen från Martha Stewart!

Oj vilket långt inlägg det blev idag, hihi... Jaja bättre att passa på när man ändå skriver, eller vad säger ni tjejer!

Stora kramar till er alla!

4 kommentarer:

  1. Åh, det gör ingenting att det blev ett långt inlägg, det är ju bara trevligt när man får så mycket fint att titta på!! :)
    Helt underbara kort, så detaljrika och fina. Den där pepparkaksstämpeln är helt underbar och så snyggt du knutit det vita bandet! Läckert med det genomskinliga också!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Wow wow wow! Vilka supersnygga kort! Coolt med shakerkortet som inte bllv nån shakerkort! =) hihi.. Du är bra duktig du!
    kram kram!

    SvaraRadera
  3. Helt uuuuuunderbara kort!
    Du har så mycket bra idéer! :) Blev sugen på att leta fram lite OH-plast ;)
    Hur fäster du pärlflossen så den verkligen sitter?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kan förstå att det tagit väääldigt lång tid att göra kortet men med det resultatet kan man ju inte förvänta sig nått annat! Otroligt vackert!

    //Hellen

    SvaraRadera