tisdag 20 oktober 2009

B som i Börje

Förra veckan berättade jag ju om att vi på min måndagskurs börjat med varsitt A till Ö-album, och nu var det då dax att göra bokstaven B.

Jag passade på att slå två flugor i en smäll för jag hade problem med inspirationen denna gången. Så jag letade upp en månadsutmaning och började skapa LO:n efter den.

Jag hittade den här fiiina skissen hos Scrap-ateljen och temat var HÖST HÖST HÖST.

För mig så var valet enkelt, vår goa katt heter Börje (efter Börje Salming, hahaha). Han har hunnit bli 7½ år nu den lilla sötnosen. Så självklart var han ju tvungen att vara med i mitt album :)

Vad tycks? Jag hade lite svårt med alla mönstrade papper som skulle till, men jag är nöjd med resultatet :)

Blommor är ju ett måste för mig, så jag använde mig av lite bruna och höstiga toner. Metallblomma, brads och ett par blad oxå...

Ett metall-hörn från Tim Holtz, de är såååå läckra! Det mönstrade pappret som sticker ut har jag rivit på mitten för att få en liten effekt. Det gillade jag så det kommer jag helt klart använda mig av fler gånger...

Och så b som i börje då, hihi... Bokstäverna är först målade med Crackle Paint (tea dye), sedan gick jag över dem med Walnut Stain och en svamp för att få ner färg ordentligt i sprickorna och sist så lackade jag över alltihop med 3D-lack. B:et är så stort så jag behövde något mer, hmmm... efter lite funderande satte jag ditt några pärlor från Inkido. Perfekt!

Nu återstår bara att komma på vad jag ska ha på bokstaven C!!! Har du några förslag får du gärna tipsa mig!

Stora kramen, BellaMio

13 kommentarer:

  1. Du har ju verkligen lyckats kombinera mönsterpapperna bra, tycker jag! Det är inte så lätt jämt..
    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg!!! Gillar verkligen de murriga färgerna!
    Och vilken KUL idé! Perfekt att få den pressen på sig, när det är fler som gör samma sak ;)

    C som i cirkus, candy (man får väl vara internationell?! *s*)...haha och där tog mina förslag slut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. C? Choklad såklart!! ;)

    En himla fin LO, Mio - så mysiga, murriga färger. Riktigt snyggt med det delade papperet och blommorna är ju sååå läckra!!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Instämmer med dom övriga, layouten är jättefin!! Älskar dom murriga färgerna och blommorna är kanon!
    Kram

    SvaraRadera
  5. JÄTTEFIN!!!!!

    C som i Camilla.....*ler*
    Tänkte säga cirkus men men... Citron???hmmm

    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Läcker! Vilka härliga färger!!! Ville bara tala om att jag scrapliftat din pyramid exploding box - den var ju såååå himla läcker!!! Den ligger ute på min blogg nu... TACK så oerhört för INSPIRATIONEN!!
    Ha det bra tjejen!
    Kram ztina

    SvaraRadera
  7. Jättefint Mio. Underbara höstfärger och vilket sött foto sen!!!

    SvaraRadera
  8. Hur snygg LO som helst!!! Jag gillar de mönstrade murriga papperen! Fotot är ju supergulligt!

    Ha det gott!
    kjaaaaam Pernilla

    SvaraRadera
  9. Hej vännen......
    så snyggt som vanligt, färgerna passar ju verkligen fotot som ser jätte härligt ut med den lilla nosen och ögonen. Gulligt!!!

    Förslag: cykelturen, cyklop!!! stavas det så, eller??? chock? men det kanske är svårt att hitta bilder till dessa knäppa förslag........hihi men jag hoppas på belöning när du väljer av mina förslag hahahah......
    Massor med kramar till dig
    Eva

    SvaraRadera
  10. Superhärliga färger, riktigt höstigt!
    Vad sägs om C som i Cooling...lite tråkigt kanske men det är lätt att skaffa bilder, ett par solglasögon och sen ett självporträtt bara... sen kan man ju göra oona till glasögon och ha "bakom mina solglasögon kan jag va mig själv" som journaling - jisses vad jag spårade ur i det här inlägget då, får nog ta och göra en C- LO själv =) Kul idé föresten, det här med bokstavsalbumen!

    SvaraRadera
  11. Å vilken underbar LO du har skapat jag gillar den massor:) Det var JÄTTEMYCKET annat fint att vila ögonana på också här tack snälla för att du delar med dig:) Du är riktigt duktig:)Tack snälla för besöket hos mig och din kommentar blev jätteglad för det:) Kramis från lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  12. Tack snälla för besöket hos mig, ja det ska bli spännade se vad alla hittar på. Jag väldigt nyfiken på Nettan hon är ju sååå duktigt vad hon kommer hitta på.

    Vilken underbar Lo på Börje... han är ju så lik min Svullo..
    C det var inte lätt komma något... i så fall en LO med en cykel.. :-))

    Krammmmmmmmmmm Anneli

    SvaraRadera
  13. Superfin layout! Vilken ursöt kissemiss! Jag gillar med Tim Holtz hörne men är för snål för att använda dom *fniss* :p
    Ha det fint,
    kram kram!!

    SvaraRadera