lördag 31 oktober 2009

C som i Cristmas Card

Denna veckan var det dax att scrappa bokstaven C på min kurs. Och jag hade jättesvårt att komma på vad jag skulle göra. TACK alla ni som lämnat goa kommentarer med förslag.

Sen kom jag på att för några år sedan lade jag ner jättemycket jobb på att göra söta julkort i Photoshop. Det här höll jag på med ända tills jag fastnade i scrapträsket och nu lägger jag ner ännu mer jobb på varje julkort, hihi... Men oj så roligt jag har under tiden :)

Så jag valde ut det årets julkort som jag tyckte bäst om och gjorde helt enkelt en LO om det. Jag hade lite svårt att komma igång, så jag passade på att göra den till skissutmaningen hos Nettans Scrapbooking 4 you.

Så här blev den:


Fotot syns tyvärr inte så bra, men min man och jag sitter på en tändsticksask, stora sonen har klättrat upp på en stege med en tändsticka i handen för att tända ljuset och de andra två små nissarna sitter i förgrunden.
.
Det tog sin lilla tid kan jag säga att pussla ihop så alla fick rätt storlek och allt annat stämde.
.
Detalj 1:
Här en swirl som jag stämplat med distress och sedan embossat. En diecut från Graphic med en bit band i fick oxå pryda hörnet...
.
Detalj 2:Varje scrap-alster med lite aktning måste ju ha med blommor!!! I alla fall om ni frågar mig :)
.
Detalj 3: Det här är oxå diecuts från Graphic 45, visst är de underbara!! Jag kunde bara inte motstå dem. Tror arket kostade 14 spänn och det var massa bokstäver på, så det är verkligen värt sitt pris. (finns hos Pysseltagen, hihi)...
.
Jag tror att jag har fotat det här alstret 4 ggr!!! Och hur jag än gör så får jag inte bilderna bra...
.
Men men, nu är de förevigade i alla fall...
.
Två roliga saker har ramlat ner i min brevlåda den här veckan...
.
Först kom mitt pris från Arkivet, som jag vann på CC:n som Svensk Scrapbooking hade.
.
Grattis-stämpel har jag nog inte så stor användning för (för det har jag hur många som helst), men den andra... Åh, så ljuvlig!! "Njut av varje ögonblick" står det på den. Den kommer jag använda mycket känner jag...
.
Nästa roliga sak som trillade ner i brevlådan var från gulliga AnnaS som varit och shoppat åt mig...

Det har skrivits mycket om detta magasin på forum runt om, så jag ville gärna lägga mina tassar på ett ex för att själv avgöra om det var något för mig... Och ja... Jag tror nog att jag kommer att köpa ett par nummer till....
.

Visst där är en del stavfel och särskrivningar, och massor med Magnolia stämplar!! Men det är ju bara första numret. Jag tycker nog att den levde upp till över förväntan.
.
Gillade även det härliga glatta pappret som den är tryckt på. Känns lyxigt och det gör verkligen bilderna rättvisa.
.

Nu ska jag ta kväller och bara slappa lite. Har såååå ont i magen, för vi har ätit kroppkakor idag, och det är det bästa jag vet!!! Fast min mage gillar det inte, hihi...
.

Stora kramar till er alla!
BellaMio

3 kommentarer:

  1. HELT underbar LO! Och vad duktig du är som kan jobba så där i PS. Jag HAR inte ens det... ;D

    Jag tyckte också Magnolia Ink kändes lyxig, riktigt inspirerande tyckte jag att den var... Sen behöver man ju inte läsa så noga...;D

    Kramar till världens bästa Mio!

    //Cath.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar LO!!! :D Blommor kan man aldrig få för lite av! Roligt foto! Måste vara kul att skapa i PS!

    TRevlig söndag!
    Ha det gott!
    kramelikram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt när det börjar ploppa upp julalster här och där, det är verkligen den bästa tiden på året!!! Kanonfin LO och julkortet var ju bara SÅ häftigt! :)

    SvaraRadera