fredag 10 oktober 2014

Clean and Simple

Det är inte alltid som jag är på humör för att skapa kort med mycket pynt och fina färglagda motiv. Ibland tycker jag det är roligare med lite enklare kort. Ett sånt bjuder jag på idag :)


 Ett enkelt, men glittrigt julkort! Inga mönstrade papper, inga blommor, endast cardstock, några utstansade former, Distress Glitter, Glossy Accent, lite embossingpulver och så en bit band.



 Med den fräcka diesen från Memory Box har jag stansat ut julkulorna. Smetat på ett tjockt lager med Glossy Accent och sedan strösslat över glittret. Jag använde en Tidy Tray för att inte få glitter över allt.

Jag lämnade glittret att torka över natten och på morgonen var det bara att skaka av överflödet :)



 Det här lösa glittret från Tim Holtz har ganska grova flingor, resultatet är helt olikt det man får med Stickles. Så gillar du blingbling så är det här glittret för dig :)

Och tack vare att jag använde Glossy Accent så blir det lite upphöjt och ger dimension till kortet.



 Jag stansade ut bladen en extra gång i grön cardstock, färgade in kanterna lite och så limmade jag fast det ovan på. Böjde till bladen lite oxå så det inte skulle se så platt ut.



Bokstäver ustansade med dies från Tim Holtz och så Glossy Accent på dem. Ett rejält lager!

I botten kan man se att jag strösslat lite grovt embossingpulver på bakgrunden, bara lite här och där och sen värmt med fönen.

Material:
Cardstock - vitrödgrön och Kraft
Clairmont ornaments - Dies från Memory Box
Alfabet från Tim Holtz
Distress Glitter - Festive Berries
Aged Embossing Enamel - Shabby White
Band


Det här med Cleand and Simple kommer jag helt klart köra mer på! Tycker det är riktigt roligt och utmanande att få ihop snygga kort med lite material :)

1 kommentar:

  1. Så snyggt Mio!
    Måste nog införskaffa sånt där glitter, ser så härligt ut! Man blir lite gladare av bling! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera