torsdag 17 januari 2013

Kort i annan storlek

Hur gör ni när ni gör kort?

När jag gör kort och så jag nästan alltid i samma format, 15x15. Nu kände jag att det var dax att göra något annat!

Det fick bli ett kort i 10x15 istället. Inte så stor förändring men jag tror knappt att jag gjort ett enda i den storleken tidigare :)

 Vit cardstock som bas och så har jag rotat i min spillpapperslåda efter fina mönstrade papper.



 Ääääälskar de har "glasblommorna"!! De ser så vackra och sköra ut och är inte alls svåra att göra. Men de förhöjer verkligen ett alster :)



 En liten pärlswirl från Prima, en utstansad fågel i hörnet och lite spets som tittar fram bakom tagen.

Jag har ruggat kanterna och chalkat dem med en grå dyna (japp du läste rätt!! Inte med Vintage Photo den här gången, hihi).



Tag:en stansade jag ut två av, en i vit cardstock en i mönstrat papper från spillbitshögen. Sen tejpade jag ihop dem och sydde en raksöm runt om. Även denna fick en omgång ruggning och grått runt kanterna.

Jag tyckte pappret var lite väl skarpt mönstrat för att passa att stämpla på så jag la på ett lager med vit Distress Stains innan jag stämplade med den fiiiiina stämpeln från Rox Stamps.

Ett rosa organzaband så var tag:en färdig att limmas fast på kortet.



Ni får gärna tipsa om olika kortstorlekar som ni testa på! Det är alltid kul med nytt :)

4 kommentarer:

  1. Snyggt kort
    Själv brukar jag försöka variera med olika modeller på kort - då brukar det per automatik bli i olika storlekar.
    Men ibland känner jag att man gärna "fastnar" i en modell.

    SvaraRadera
  2. ohhh your card is so romantic. i love this style so much. Beautiful creation Bella Mio :) Love to follow your blog, because your work is wonderful.

    Hugs from Germany
    Dunja

    SvaraRadera
  3. Såååå fint =) Hur gör du "glasblommorna"? Blev riktigt nyfiken

    SvaraRadera