söndag 11 september 2011

Embossade kanter och Staffli-tag

I torsdags var det min tur att ha tips och trix i Pysseltagens blogg, och så klart passar jag ju på att visa tipset här oxå :)


Jag tycker mycket om att ha embossade kanter på mina alster det ger så inramning till alstret. Så videon som jag bjuder på idag visar hur jag gör.

Jag passade på att göra en Staffli-tag när jag ändå var igång, så håll till godo!!






Och bilderna...

Stansade först ut tre tags det går det ju åt eftersom det skulle bli en staffli-tag.

Sen distressade jag in dem alla tre och stämplade lite på dem. Sen var det dax för embossingen. Idag var jag sugen på lite vintage så det fick bli kopparpulver :)




Även den här "Bookplate'en" fick bli embossad med tjocka lagar embossingpulver. när jag väl fäst den på tagen och klistrat dit bokstäverna så fyllde jag utrymmet med 3D-lack. Himla fräckt!!




Så klart måste jag ju ha med blommor även om det blev en metallblomma denna gången :)




 Så här ser tagen ut när den är uppfälld. Allra sist så fäste jag lite band i toppen.




För att framsidan ska stå upp brukar jag fästa band eller spets men den här gången blev det öljetter istället.


Om ni har sett videon så såg ni att jag stämplade på döskallestämpeln med Tims Holtz Reflection-stamps. Här kan ni om ni tittar noga se resultatet! Svårt att få med på bild, men det är riktigt läckert!!



 


5 kommentarer:

  1. Så snygg;)Gillar att du gjorde ett stafflikort.
    kramisar

    Erika

    SvaraRadera
  2. Sååå himlans snyggt.
    Tack för en bra videosnutt

    SvaraRadera
  3. Sååå himla snyggt! Gillar dem verkligenn :)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Skitsnyggt!!! (Får man skriva så?!)
    Men det är i alla fall den spontana reaktionen.

    Ha det bra!

    SvaraRadera