fredag 19 juli 2013

Dopkort

En vän till mig döpte sin son i lördags och så klart ville jag ju gratulera med ett kort :)

Det var länge sen jag gjorde ett ramkort, så ett sånt fick det bli denna gången. Beskrivning på hur jag gör dem hittar ni här.


Eftersom sötnosen som skulle döpas är en gullig liten pojke så fick färgerna gå i milda blåa, beige och gröna toner med papper från Maja Design och vit cardstock.




 Jag har använt den mycket användbara bokdiesen från Marianne Design, skrivit ut namn och datum på datorn och där efter stansat ut och färgat in. Sist fick det blir lite blommor och charms som dekorationer.




 De här söta små skorna gjorde jag massor av för några år sen, men då i lite större modell, nu ville jag ha dem lite mindre så de kunde bli en fin dekoration på kortet. Jag förminskade mallen och sen var det bara att klippa, vika och limma. Fast jag måste säga att liiiiiiite pilligt var det allt!

Med den stämplade lilla stjärnan med Glossy Accents på sidan av skon så blev det ju lite "Converse-style" oxå :)




 Fjärilar utstansade från spillbitspapper, längs ena sidan av kortet.

På det blå mönsterpappret har jag sytt sömmar med raksöm på min symaskin innan jag limmade fast pappret på kortstommen. En liten detalj som ger mer arbetat intryck och djup till kortet tycker jag.





  För ovanlighetens skull har jag även dekorerat insidan den här gången. Samma blåa papper som på framsidan, en dikt och en hälsning i två utstansade rektanglar från Spellbinders, blommor och små fjärilar.



Ett fint kort som jag blev nöjd med och passade perfekt att lämna över
 tillsammans med en liten present efter den fina ceremonin.

3 kommentarer:

  1. Kortet är helt underbart, och ännu bättre I verkligheten.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. säger som J. Kortet är fantastiskt fint <3
    skorna är helt bedårande de med, har du en mall tro?
    kram o trevlig sommar
    / MiaPuh

    SvaraRadera
  3. superfint ramkort! (brukar alltid kolla på din tutorial när jag gör ett) :-)
    Bedårande var verkligen ordet för de små söta skorna!
    KRAM Rosa

    SvaraRadera