torsdag 16 maj 2013

Grattis-kort

Just när jag behöver ett Grattis-kort verkar det som jag aldrig har något :)

Jag har en kompis som fyller år så det blev till att sätta sig ner i pysselrummet och knåpa ihop ett kort!

 Tjejen i fråga gillar rosa och lite vintage-inspirerat så det fick det bli :)

Fiiiiiina papper från Pion Design - Pink Ornament och Phlox.



 Jag använde biljettstämplarna från RoxStamps och skar ut dem med skärmaskinen. För att få den där fina rivna kanten mellan biljetterna så använder jag ett perforerande skärblad till min skärmaskin.


 Ett litet blomarrangemang med rosknoppar och nejlikor.

Jag tycker ofta att stjälkarna på alla blommor är så himla mörkt/starkt gröna. Meeeen, det går ju så klart att färga dem med en stämpeldyna och om man vill även embossa dem :)

Jag använde en vit-skimrande dyna och genomskinligt pulver. Nästa gång blir det nog helvitt pulver tror jag...



Stansade ut flickan från pappret med en spellis och passade även på att färga in kanterna lite med en distressdyna innan jag tog bort diesen.

Bakom bilden har jag en kakservett och en bård (Cosmo - Memory box) jag stansat ut.

Själva kanterna på kortstommen har jag stansat ut med en Martha Stewart-punch, just den jag använt är slut i shoppen, men oj så många andra fiiiiina det finns :) Kul att göra lite annorlunda ibland :)


2 kommentarer:

  1. Vansinnigt snyggt med den "distressade" kanten på motivet.
    Ett jättefint kort!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint kort. Gillar den jättemycket! Ha en fin dag /Anki

    SvaraRadera